Νέα απο την Ναύπακτο

EDITORIAL

Ο απόλυτος μύλος, όλοι εναντίον όλων για τη μαρίνα - καταφύγιο - μώλο ή ότι καταλήξει τελικά

Όπως έχει διαπιστώσει και έχει ήδη καταγράψει το ilovenafpaktos.gr που δεν έχει καμμία δέσμευση και κανένα συμφέρον από καμία πλευρά, το πολιτικό κλίμα στη Ναύπακτο «ζεσταίνεται» και τα «αίματα ανάβουν».

Αφορμές υπάρχουν και θα υπάρξουν πολλές. Μια η ανάπλαση, μια οι μαρίνες, μια τα σκουπίδια το παιχνίδι έχει περάσει σε αναβαθμισμένη πίστα και τα επεισόδια αναμένεται να είναι όλο και πιο συχνά, όλο και πιο έντονα.

Η συγκεκριμένη συζήτηση ξεκίνησε από τη γενική ανακοίνωση της παράταξης της προηγούμενης δημοτικής αρχής που έχει ανασυγκροτηθεί και κάνει πλέον δομική αντιπολίτευση.

Αναφερόταν μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση: ΔΗΘΕΝ λιβανίζουμε το όνειρο της Μαρίνας στο Γρίμποβο αλλά όταν έρχεται η ώρα να κάνουμε επιτέλους το πρώτο βήμα, στην πράξη ακυρώνουμε το πολύτιμο τουριστικό καταφύγιο των 100 σκαφών, χάνοντας σχεδόν 2 εκατομμύρια ευρώ. Για άλλη μια φορά αντί της πρόσθεσης, προτιμούμε την αφαίρεση. Αντί να αναζητήσουμε την απαραίτητη πρόσθετη χρηματοδότηση, πετάμε στα σκουπίδια κι αυτήν που έχουμε εξασφαλίσει.

Σχεδόν αμέσως η Συνεργασία Πολιτών της νέας δημοτικής αρχής που έχει αναβαθμίσει τη μιντιακή της παρέμβαση απάντησε:

Η αλήθεια για να γνωρίζουν οι δημότες Η μαρίνα έγινε τουριστικό καταφύγιο. Το τουριστικό καταφύγιο έγινε μόλος. Ο μόλος έγινε…ένα τμήμα μόλου μη λειτουργικό και χωρίς να μπορεί ποτέ να λάβει νόμιμη άδεια. Και τελικά τί έμεινε; Ένα φιάσκο.

Και ενώ διατράνωναν οι εκπρόσωποι της προηγούμενης δημοτικής αρχής, ένα χρόνο πριν από τις εκλογές, ότι έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση και ξεκινά η κατασκευή του τουριστικού καταφυγίου στο Γρίμποβο, κάτι τέτοιο όχι μόνο δεν ίσχυε, αλλά επιπλέον δεν ενημερωθήκαμε ποτέ για τα πραγματικά γεγονότα και τα μείζονος σημασίας προβλήματα και αυτού του…«έτοιμου έργου».

Συγκεκριμένα:• Δεν μερίμνησαν να προχωρήσουν, ως όφειλαν όλο αυτό το διάστημα, τις απαραίτητες διαδικασίες διευθέτησης των σημαντικών οικοπεδικών εκκρεμοτήτων στη χερσαία ζώνη του Γριμπόβου.• Επέλεξαν να υποβαθμίσουν τη χωροθετημένη μαρίνα (200 θέσεων με πολλαπλές προβλέψεις σε επίπεδο εγκαταστάσεων) σε τουριστικό καταφύγιο (100 θέσεων με περιορισμένες εγκαταστάσεις) συνολικού προϋπολογισμού 10,6 εκ ευρώ, έχοντας εξασφαλίσει χρηματοδότηση μόνο 1,9 εκ ευρώ από το Πρόγραμμα InterregΕλλάδα-Ιταλία 2014-2020, αγνοώντας όμως σοβαρότατους κινδύνους.• Η χρηματοδότηση 1,9 εκ ευρώ που τελικά εξασφάλισαν, δύναται να καλύψει την κατασκευή μόνο ενός μέρους του μόλου. Ενός μόνο μικρού τμήματος δηλαδή του όλου έργου, που δεν θα ήταν λειτουργικό ούτε θα λάμβανε νόμιμη άδεια λειτουργίας. Με δεδομένο ότι το Interregχρηματοδοτεί αποκλειστικά λειτουργικά άρτιακαι νομίμως αδειοδοτημένα έργα και όχι τμήματα αυτών, σίγουρο αποτέλεσμα θα ήταν η απένταξή του. Και τότε θα καλούμασταν να επιστρέψουμε το ποσό της χρηματοδότησης.• Επιπλέον, το Πρόγραμμα Interreg χρηματοδοτεί έργα στα οποία δε δύναται να εμπλακεί ιδιώτης επενδυτής για την ολοκλήρωσή τους. Μονόδρομος θα ήταν η ανέφικτη αναζήτηση δημόσιας χρηματοδότησης, σε σύντομο χρονικό διάστημα, προκειμένου από το 1,9 εκ ευρώ να φτάσουμε στα 10,6 εκ ευρώ που απαιτείται για την κατασκευή του συνολικού έργου του τουριστικού καταφυγίου.

Για ακόμη μία φορά, ο Δήμαρχος Ναυπακτίας και επικεφαλής της Συνεργασίας Πολιτών κ. Βασίλης Γκίζας ενημέρωσε με υπευθυνότητα το Δημοτικό Συμβούλιο για τα πραγματικά δεδομένα και προέκρινε ως πλέον ενδεδειγμένη λύση, την παρούσα στιγμή, την πρόταση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου που δρομολογεί αφενός τη βασική στόχευση της ήδη χωροθετημένης μαρίνας, διευθετώντας τις εκκρεμότητες και καθιστώντας την ικανή προς δημοπράτηση, αφετέρου τη διεκδίκηση της κατασκευής λιμενικής εγκατάστασης εξυπηρέτησης σκαφών στη Βαριά, που μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το 1,9 εκ ευρώ του Interreg. Με τον τρόπο αυτό παραμένει ο στόχος της μαρίνας στο Γρίμποβο και υπάρχουν πιθανότητες απορρόφησης κατά 100% του ποσού του 1,9 εκ ευρώ του Interreg χωρίς κανένα κίνδυνο, εφόσον το έργο θα είναι λειτουργικό. Επεσήμανε ωστόσο, στο πλαίσιο της απόλυτα συνεπούς ενημέρωσης προς την τοπική κοινωνία, ότι οι χρόνοι είναι εξαιρετικά δύσκολοι και εξόχως ασφυκτικοί με σοβαρούς κινδύνους να μην προλάβουμε. Θα έχουμε όμως στα χέρια μας έναν ολοκληρωμένο φάκελο για ένα λιμενικό έργο, που προβλέπεται μάλιστα στο Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό, το οποίο θα μπορεί να ενταχθεί σε οποιοδήποτε άλλο πρόγραμμα προς χρηματοδότηση.

Αναδεικνύονται όμως ορισμένα άξια λόγου ερωτήματα:

Επιτρέπεται επί πέντε χρόνια να δρομολογείται ένα έργο μη λειτουργικό, μη νόμιμο που δε θα λάμβανε ποτέ άδεια λειτουργίας; Και ακόμη χειρότερα να ζητούμε για αυτό χρηματοδότηση από ένα πρόγραμμα που καλύπτει αποκλειστικά ολοκληρωμένα και άρτια έργα και όχι τμήματα αυτών;

Επιτρέπεται να υποβαθμίζουμε τη μαρίνα σε τουριστικό καταφύγιο, προϋπολογισμού 10,6 εκ ευρώ, για το οποίο τελικά έχουμε εξασφαλίσει χρηματοδότηση 1,9 εκ ευρώ που μπορεί να καλύψει ένα μόνο μικρό τμήμα του μόλου του, και αυτό να το αποκρύπτουμε;

Επιτρέπεται να γίνονται βαρύγδουπες δηλώσεις προεκλογικά, να δημοσιεύονται τα πλήρη σχέδια του τουριστικού καταφυγίου και τελικά, για πρώτη φορά, η κοινωνία της Ναυπάκτου να πληροφορείται από την παρούσα δημοτική αρχή πως αντί για το όλο αυτό έργο έχει προχωρήσει η διαδικασία για ένα μόνο μικρό τμήμα του;

Επιτρέπεται ο επικεφαλής της προηγούμενης δημοτικής αρχής για ένα τέτοιας στρατηγικής θέμα να δηλώνει δημόσια ότι δεν γνώριζε πολλά και το παρακολουθούσε από μακριά;

Επιτρέπεται ακόμη και στελέχη της αντιπολίτευσης να πληροφορούνται σημαντικά στοιχεία για το θέμα από τη σημερινή δημοτική αρχή και τη νέα διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου;

Επιτρέπεται το ένα και μοναδικό επιχείρημα της αντιπολίτευσης να είναι «βρήκαμε εμείς το 1,9 βρείτε εσείς σε λίγους μήνες τα υπόλοιπα 8 εκ ευρώ» για ένα έργο που δεν χρηματοδοτείται από ιδιωτικά κεφάλαια, παρά μόνο από δημόσιες επενδύσεις;

Επιτρέπεται όλους αυτούς τους σοβαρούς κινδύνους να συνεχίζει να τους αγνοεί η προηγούμενη δημοτική αρχή και η αντιπολίτευση;

Σε τί περιπέτειες, αλήθεια, θα έμπαινε ο Δήμος και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο εάν δεν ερευνούσε η νέα διοίκηση, ως όφειλε, το θέμα, συνεχίζοντας τη στρεβλή πορεία!

Η παρούσα δημοτική αρχή συνεπής στη στάση που τηρεί από την έναρξη της ανάληψης των καθηκόντων της οφείλει να ενημερώνει την κοινωνία για τα πραγματικά δεδομένα και αυτό θα συνεχίσει να πράττει αταλάντευτα. Αποδέχεται ό,τι θετικό μπορεί να έχει γίνει, αλλά θα συνεχίζει να θέτει σε γνώση όλων τα κακώς κείμενα και τα φιάσκα!

Από εκεί και πέρα το λόγο έλαβε ως έμμεσα θιγόμενος ο προηγούμενος πρόεδρος του λιμενικού ταμείου Αντώνης Φράγκος:

Απάντηση στους «επαγγελματίες» πολιτικούς για τα λιμενικά έργα της Ενωτικής Πρωτοβουλίας αλλά και περί «φιάσκου»

«Ιδού η ρόδος, ιδού και το πήδημα»

Το τελευταίο διάστημα γίνεται μεγάλη συζήτηση για τα λιμενικά έργα και βρήκαν την ευκαιρία όλοι αυτοί, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια είτε προσωπικά είτε μέσω των οικείων τους αντιτάχθηκαν σε αυτά με ένα ύφος απίστευτου ρεμβασισμού να μιλήσουν με το γνωστό «πολιτικάντικο» ύφος τους.

Αν και είχα λάβει την απόφαση να μην τοποθετηθώ καθώς μόνο λίγοι μήνες έχουν παρέλθει από τότε που έληξε η θητεία μου στο Λιμενικό ταμείο, θεωρώντας ότι απαιτείται χρόνος για να βρουν κάποιοι «αν και επαγγελματίες πολιτικοί» τον βηματισμό τους, δεν μπορώ να μείνω αμέτοχος σε σχόλια περί λαϊκισμούκαι φιάσκου. Όταν μιλάς με έργα δεν μπορείς να σιωπάς και η κοινωνία πρέπει να γνωρίζει!

Ας πούμε λοιπόν τα πράγματα με το όνομα τους.

Η χωροθέτηση του τουριστικού καταφυγίου δεν ήταν μια αυθαίρετη ενέργεια μου. Η αλλαγή του σχεδιασμού από μαρίνα σε τουριστικό καταφύγιο επήλθε έπειτα από διάλογο και διαβούλευση τόσο στο Λιμενικό Ταμείο, όσο και στο Δημοτικό Συμβούλιο, ενώ δεν έλλειψε και ενημερωτική ημερίδα επί τούτου. Ήταν μια πολιτική απόφαση που ξεκίνησε πολύ πριν υπάρξει η οποιαδήποτε χρηματοδότηση. Οι οικονομικές συνθήκες ήταν αυτές που μας οδήγησαν σε αυτή την πρότασηκαθώς το έργο της μαρίνας ήταν εκτός των σημερινών οικονομικών και τεχνικών δεδομένων. Μάλιστα θα ήθελα να θυμίσω ότι στον γραπτό απολογισμό που μας παρέδωσε τον Σεπτέμβριο του 2014 η απερχόμενη δημοτική αρχή ΑΔΚΝ έγραφε: «Η Μαρίνα Ναυπάκτου είχε ένα άγονο διαγωνισμό επί της δημοτικής αρχής Παπαθανάση. Μετά από επαφές που είχαμε με αρμόδιους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς φαίνεται ότι το μέγεθος της σχεδιασθείσης Μαρίνας σε συνδυασμό με το κόστος του έργου είναι εκτός των σημερινών οικονομικών και τεχνικών δεδομένων και ως εκ τούτου το όλο σχέδιο πρέπει να αναθεωρηθεί. Οι περιβαλλοντικοί όροι για το έργο έληξαν το 2009». Ακόμη και στο προεκλογικό της πρόγραμμα το 2019, μιλούσε για τουριστικό καταφύγιο και όχι για Μαρίνα.

Η χρηματοδότηση των μελετών έγινε στον μεγαλύτερο βαθμό με προγραμματικές συμβάσεις του Δήμου με το Λιμενικό ταμείο, οι οποίες εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Ναυτιλίας και ψηφίστηκαν από όλο το δημοτικό συμβούλιο. Αυτοί που ψήφισαν, είναι αυτοί που σήμερα αντιτάσσονται καθώς φαίνεται ότι η μνήμη σε κάποιους είναι «βραχεία»

Ποτέ δεν είπαμε ότι με το ποσό που εγκρίθηκε από το Interregθα χρηματοδοτηθεί όλο το έργο του τουριστικού καταφυγίου.

Τόσο στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, όσο και στην επιτροπή του Interreg καταθέσαμε από την πρώτη στιγμή τον φάκελο χωροθέτησης. Μάλιστα στη σελίδα 91 του φακέλου αναφέρεται αναλυτικά το ενδεικτικό κόστος κατασκευής του Τουριστικού καταφυγίου, το οποίο ανέρχεται σε 8.571.800€. Για το τελικό ποσό που εγκρίθηκε για το Τουριστικό Καταφύγιο λάβαμε γνώση μόλις τον Ιούνιο 2019 και από τον Ιούνιο μέχρι την προηγούμενη εβδομάδα καμία επίσημη ενέργεια δεν είχε γίνει σχετικά με το έργο.

Το ότι τα χρήματα δεν επαρκούν για την ολοκλήρωση του έργουτο γνωρίζαμε όλοι. Μόνο κάποιος που δεν διάβαζε ούτε τις τοπικές ειδήσεις, μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν ήξερε. Εμείς για πρώτη φορά αντλήσαμε ποσό περίπου 2.000.000€ για λιμενικό έργο, για ένα έργο που η πόλη οραματίζεται χρόνια. Εσείς ψάξατε για άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία για την ολοκλήρωση του έργου, όπως νέα χρηματοδότηση από την Περιφέρεια, δημοπράτηση, ΣΔΥΤ κλπ; Ήρθατε σε επαφή με την διαχειριστική αρχή του ΕΣΠΑ, στην Περιφέρεια, ζητώντας να διερευνήσει την δυνατότητα να ενταχθεί σε πρόσκληση του ΕΣΠΑ, για Λιμενικά έργα, το υπόλοιπο του έργου;

ΟΧΙ

Γιατί δεν φέρνετε στο Δημοτικό Συμβούλιο τον μελετητή για να τοποθετηθεί για το έργο και να ενημερωθεί επισταμένως το ΔΣ;

Αντί αυτού επιλέξατε μια άλλη λύση. Επιλέξατε να προτείνεται την κατασκευή αγκυροβολίου στην Βαριά, ενός έργου 34 θέσεων με σκοπό, όπως λέτε, να μεταφερθούν εκεί οι βάρκες από το λιμάνι για να μη χαθεί το όνειρο της ΜΑΡΙΝΑΣ. Θεωρείται ότι το Λιμάνι Ναυπάκτου ενδείκνυται για ελλιμενισμό Τουριστικών σκαφών; Γνωρίζετε τους περιορισμούς που θέτει η αρχαιολογία; Αν και οι ίδιοι παραδέχεστε σε πρόσφατη ανακοίνωσή σας, ότι οι πιθανότητες να προλάβετε τις προϋποθέσεις του προγράμματος, είναι πολύ μικρές. Δυστυχώς διαπιστώνετε μόνοι σας, πως με τους χειρισμούς σας η χρηματοδότηση που κερδήθηκε για πρώτη φορά, θα χαθεί. Ίσως έτσι κατανοήσετε πόσο σοβαρή προετοιμασία είχε γίνει για να εξασφαλίσουμε τα 2.000.000 €, από διακρατικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Αυτό που σίγουρα θα μείνει για να μας δυσκολεύει, είναι η επέκταση της Χερσαίας Ζώνης Λιμένος μέχρι την Βαριά, η υποβάθμιση της δημοτικής περιουσίας στις πρώην νεροτσουλήθρες και η πιθανότατα απώλεια ενός κρίσιμου για την ανάπτυξη του τόπου μας έργου.

Και όλα αυτά γιατί;

Γιατί κάποιοι «επαγγελματίες πολιτικοί», δεν μπορούν να αποδεχθούν ότι στον τόπο μας μπορούν όλοι να προσφέρουν.

Προκειμένου λοιπόν, να έχετε κάποιες πιθανότητες να προλάβετε και να απορροφήσετε το ποσό του Interreg, αν και «επαγγελματίες πολιτικοί» προβήκατε σε πολλά νομικά και πολιτικά ατοπήματα:

ΑΤΟΠΗΜΑ 1ο – Ενώ το Λιμενικό Ταμείο και το Δημοτικό Συμβούλιο με απόφαση του δέχεται να γίνει τουριστικό καταφύγιο στο Γρίμποβο δεν αφήσατε να προχωρήσει η Διυπουργική επιτροπή στη Χωροθέτηση του Τουριστικού καταφυγίου, δηλαδή στην τελευταία ενέργεια για την οριστική αδειοδότηση του έργου. Με ποια νομιμοποίηση το πράξατε αυτό; Με ποια απόφαση; Πως εσείς οι «τυπολάτρες – επαγγελματίες πολιτικοί» ανακαλέσατε με την ενέργεια σας απόφαση συλλογικού οργάνου, ήτοι του ΔΛΤΝ και του Δήμου Ναυπακτίας;

ΑΤΟΠΗΜΑ 2ο -Πριν τη λήξη του 2019 σκοπεύατε να συγκαλέσετε έκτακτο δημοτικό συμβούλιο για το αγκυροβόλιο αγνοώντας ότι η χερσαία ζώνη λιμένα, δηλαδή η αρμοδιότητα του Λιμενικού Ταμείου εκτείνεται μέχρι τον Φλοίσβο. Το συμβούλιο ουδέποτε έγινε καθώς πληροφορηθήκατε ότι η χερσαία ζώνη λιμένα θα έπρεπε να επεκταθεί μέχρι τη Βαριά διότι για να εκτελεσθεί το έργο από το Λιμενικό Ταμείο θα έπρεπε αυτό να είναι αρμόδιο στον προτεινόμενο χώρο, ενώ ΔΕΝ ΗΤΑΝ.

ΑΤΟΠΗΜΑ 3ο – Λάβατε απόφαση περί επέκτασης της χερσαίας ζώνης λιμένα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου συντάσσοντας και τα απαιτούμενα σχέδια, στα οποία συμπεριλάβατε και τις νεροτσουλήθρες, δηλαδή δημοτική έκταση. Με ποια απόφαση το Δημοτικό Συμβούλιο συναίνεσε σε αυτό καθώς ο Δήμος Ναυπακτίας ουσιαστικά θα απωλέσει ένα σοβαρό περιουσιακό του στοιχείο; Εσείς οι «τυπολάτρες – επαγγελματίες πολιτικοί» δεν γνωρίζατε ότι έπρεπε να προηγηθεί απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την παραχώρηση του χώρου;

ΑΤΟΠΗΜΑ 4ο – Εγκρίνατε προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Δήμου και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου για το αγκυροβόλιο στη Βαριά, ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία επέκτασης της χερσαίας ζώνης λιμένα και ο χώρος δεν ανήκει στο Λιμενικό Ταμείο. Τη σύμβαση αυτή θα την αποστείλετε στο Υπουργείο Ναυτιλίας για έγκριση, όπως ο νόμος ορίζει; Θα ζητήσετε δηλαδή στο Υπουργείο Ναυτιλίας να γνωμοδοτήσει για μια σύμβαση για εκτέλεση μελετών από τον Λιμενικό Ταμείο σε χώρο που δεν έχει ακόμη αρμοδιότητα; Βέβαια εσείς οι «επαγγελματίες πολιτικοί» στο παρελθόν με τις αρμοδιότητες είχατε τον τρόπο σας. Θυμίζω πριν αναλάβουμε το Λιμενικό Ταμείο οι όποιες προμελέτες για το Κέντρο Ναυπηγικής Τέχνης, την Πλαζ, την συνένωση των παραλιών χρηματοδοτήθηκαν από τον Δήμο χωρίς προγραμματική σύμβαση με το Λιμενικό Ταμείο. Για να κατανοηθεί το ατόπημα είναι σαν να λέμε ότι το Λιμενικό Ταμείο εκπονεί μελέτες στη Γραμμένη Οξυά

ΑΤΟΠΗΜΑ 5ο – Μιλάτε για λαϊκισμό, όταν η θητεία μας στο λιμενικό ταμείο αποδεικνύεται με έργα στα οποία αντιταχθήκατε σθεναρά. • Εμείς οι λαϊκιστές τοποθετήσαμε την πλωτή εξέδρα στο Λιμάνι.• Εμείς οι λαικιστές εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση για να αρχίσει το Τουριστικό καταφύγιο, ενώ εκπονήσαμε και όλες τις απαραίτητες μελέτες. Για πρώτη φορά για λιμενικό έργο εξασφαλίσθηκε ποσό 2.000.000€ περίπου.• Εμείς οι λαϊκιστές τοποθετήσαμε τον φωτισμό στο λιμάνι, ο οποίος είχε εγκριθεί επί Παπαθανάση και δεν είχατε τοποθετήσει καθώς δεν σας άρεσε• Εμείς οι λαϊκιστές εκπονήσαμε μελέτη για το Αλσύλλιο και ξεκινήσαμε εργασίες, ενώ λέγατε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι μελέτη δεν ΥΠΑΡΧΕΙ. • Εμείς οι λαϊκιστές νομιμοποιήσαμε τις πέργκολες στην Ψανήλύνοντας ένα μεγάλο πρόβλημα, ενώ εσείς για άλλη μια φορά αντιταχθήκατε. • Εμείς οι λαικιστές εκπονήσαμε και παραδώσαμε έτοιμη μελέτη για δημοπράτηση ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ για την συνένωση των παραλιών, ενώ εσείς είχατε μείνει μόνο σε μακέτες.• Εμείς οι λαϊκιστές αδειοδοτήσαμε και ολοκληρώσαμε τη ράμπα ανέλκυσης – καθέλκυσης σκαφών στο Γρίμποβο.• Εμείς οι λαϊκιστές με τον Δήμο Ναυπακτίας ασφαλτοστρώσαμε τα παζάρια εξασφαλίζοντας τις σχετικές αδειοδοτήσεις.• Εμείς οι λαϊκιστές εγκαταστήσαμε στη Ψανή εγκατάσταση SEATRAC προκειμένου να έχουν πρόσβαση στη θάλασσα και άτομα με ειδικές ανάγκες.• Εμείς οι λαϊκιστές εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση και εκπονήσαμε μελέτες για την αποκατάσταση του Δυτικού προβλήτα στο Αντίρριο.• Εμείς οι λαϊκιστές για πρώτη φορά τοποθετήσαμε ομπρέλες στο παραλιακό μέτωπο, όπως έπραξε και ο Δήμος προκειμένου τη θάλασσα να τη χαίρονται και αυτοί που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να επισκεφθούν καταστήματα για το μπάνιο τους. • Εμείς οι λαϊκιστές συντάξαμε το μητρώο πλατάνων για την καλύτερη συντήρηση του παραλιακού μετώπου.• Εμείς οι λαϊκιστές υδροδοτήσαμε τις ντουζιέρες Γρίμποβοαπό το ποταμάκι στα ΚΕΠ.• Εμείς οι λαϊκιστές συντηρήσαμε ένα μηχάνημα που σάπιζε στον βιολογικό για τον καθαρισμό των παραλιών και με δικό μας προσωπικό καθαρίσαμε τις παραλίες• Εμείς οι λαϊκιστές παραλάβαμε πλήρη εγκατάλειψη στο Κρυονέρι και την Κάτω Βασιλική και με όσα μέσα είχαμε αποκαταστήσαμε τον ηλεκτροφωτισμό και συντηρήσαμε την ΧΖΛ.

Αν όλα αυτά είναι λαϊκισμός, τότε έχετε δίκιο. Είμαστε μεγάλοι λαϊκιστές και χαιρόμαστε για αυτό.

Εσείς που δεν λαϊκίζετε πείτε τουλάχιστον την αλήθεια. Το προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο έλαβε την πολιτική απόφαση να δημιουργηθεί τουριστικό καταφύγιο αντί μαρίνας, πολύ πριν βρεθεί η όποια χρηματοδότηση. Αν δεν μπορείτε να απορροφήσετε τα χρήματα, θα μπορούσατε, αν θέλατε, να δημοπρατήστε το τουριστικό καταφύγιο στο σύνολο του καθώς με τις υπάρχουσες μελέτες αυτό είναι εφικτό. Αντί αυτού επιλέξατε

Α. Να πετάξετε στον κάλαθο των αχρήστων τις μελέτες του τουριστικό καταφυγίου που και πολλοί από εσάς ψήφισαν

Β. Να επιδιώξετε την κατασκευή αγκυροβολίου για να πείτε ότι προσπαθήσατε να μην χαθούν τα χρήματα και

Γ. Μελλοντικά να επιδιώξετε να εκπονήσετε τις μελέτες για την μαρίνα ελπίζοντας σε έναν mega επενδυτή!

Σε εσάς λοιπόν, τους «επαγγελματίες πολιτικούς» που έχετε όραμα και δεν λαϊκίζετε, ένα θα πω: Ιδού η ρόδος, ιδού και το πήδημα.

Με τις επιλογές σας μια μεγάλη και ίσως η μοναδική ευκαιρία για να αποκτήσουμε σοβαρή λιμενική εγκατάσταση στη Ναύπακτο ΧΑΝΕΤΑΙ.

Υ.Γ. Όταν η χρηματοδότηση είναι πραγματική δεν μπορείς να μιλάς για πολιτικά τερτίπια του πρώην Περιφερειάρχη. Όταν όμως η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος τώρα έχει να διαχειριστεί περισσότερα από 500.000.000€ ευρώ και σιωπά προβληματίζεσαι!

Αντώνης Φράγκος, Δικηγόρος, πρώην Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου.

Και, προς το παρόν, η αυλαία πέφτει με την ανταπάντηση του νέου προέδρου του λιμενικού ταμείου Σπύρου Τσέλιου που προέρχεται από την συνεργαζόμενη παράταξη του Γιάννη Μπουλέ.

Σε ανακοίνωση του στο δημοτικό συμβούλιο ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου έδωσε απαντήσεις και αποσαφήνισε ανακρίβειες που είδαν το φως της δημοσιότητας.
Το περιεχόμενο της ανακοίνωσης έχει ως εξής:

Ο τέως. Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου κ. Αντώνης Φράγκος με μακροσκελέστατη γραπτή ανακοίνωσή του στα ΜΜΕ της πόλης μας αναφέρεται σε μερικές ανακρίβειες για τις οποίες έχω να ανακοινώσω τα εξής:
1. Ο κ. Φράγκος όφειλε ως τέως πρόεδρος του ΔΛΤΝ να παραστεί στο ΔΣ και να εξηγήσει τη θέση του και τις ενέργειες που έκανε για το τουριστικό Καταφύγιο. Φυσικά δεν πήγε στο Δημ. Συμβούλιο όπου υπάρχει διάλογος. Δεν θέλησε να απαντήσει στα ερωτήματα που έχει η κοινωνία. Προτίμησε το μονόλογο για ευνόητους λόγους. Επικαλέστηκε το γραπτό απολογισμό που παρέδωσε στη δημοτική αρχή Λουκόπουλου η δημοτική αρχή Μπουλέ για να πει ότι η ΑΔΚΝ είχε δήθεν συμφωνήσει για Τουριστικό Καταφύγιο και όχι Μαρίνα στο Γρίμποβο.

2. Για το σημείο αυτό έχω δύο παρατηρήσεις:
Α) Δέχεται ότι η δημοτική αρχή Μπουλέ τους παρέδωσε το 2014 γραπτό απολογισμό. Αυτοί τι παρέδωσαν στη σημερινή δημοτική αρχή;
Β) Στον απολογισμό που παρέλαβε ο κ. Λουκόπουλος από τη δημοτική αρχή Μπουλέ αναφέρεται ότι το μέγεθος σε συνδυασμό με το κόστος της Μαρίνας πρέπει να αναθεωρηθούν. Δεν μιλάει για τουριστικό Καταφύγιο.

3. Πράγματι ως παράταξη ψηφίσαμε όλες τις προτάσεις της δημοτικής αρχής Λουκόπουλου καλόπιστα γιατί δεν θέλαμε να έχει κανένα εμπόδιο στην πολιτική του (ΞΕΝΙΑ, Ανάπλαση, λιμενικά έργα κλπ). Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε τις δικές μας προτάσεις και το δικό μας πρόγραμμα. Ως αντιπολίτευση έπρεπε να ελέγχουμε όχι να εμποδίζουμε το πρόγραμμα του κ. Λουκόπουλου. Ας θυμηθεί ο κ. Φράγκος ποια πολιτική ακολουθούσαν οι πρώην συνεργάτες του ως αντιπολίτευση.

Ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν :
1. Η Μαρίνα έχει χερσαίες δραστηριότητες και ως εκ τούτου θέσεις εργασίας και έσοδα. Αυτά προκαλούν και το ιδιωτικό επενδυτικό ενδιαφέρον για τις Μαρίνες.
2. Το τουριστικό καταφύγιο εκ του νόμου δεν έχει χερσαίες δραστηριότητες, δεν έχει ουσιώδη έσοδα και δεν έχει ιδιωτικό ενδιαφέρον. Ποιος ιδιώτης θα ενδύσει 8,5 εκατ.€ για να φτειάξει με τα χρήματά του ένα δημόσιο έργο;
3. Το δημόσιο έργο πρέπει να το χρηματοδοτήσει ο δήμος, ή η Περιφέρεια ή το κράτος. Αυτό είναι ανέφικτο στο ορατό μέλλον. Αν ήταν εφικτό ο κ. Φράγκος και η δημοτική αρχή Λουκόπουλου θα εύρισκαν τα χρήματα και δεν θα έμειναν μόνο στις μακέτες του έργου.
4. Για να δημοπρατηθεί το έργο πρέπει να δεσμευθούν 10,5 εκατ. €. Υπάρχουν; Όχι. Άρα το έργο δεν μπορεί να δημοπρατηθεί. Συνεπώς το ποσό των 2 εκατ. του Interreg δεν μπορεί να απορροφηθεί.
5. Καταλήγουμε λοιπόν ότι με αυτές τις ενέργειες θα είχαμε υποβιβάσει τη Μαρίνα σε τουριστικό καταφύγιο το οποίο όμως δεν θα μπορούσε να δημοπρατηθεί. Άρα το ποσό του Interreg δεν μπορούσε να αξιοποιηθεί.
6. Η κατασκευή του λιμενικού έργου στη βαρειά προβλέπεται από το ΓΠΣ Ναυπάκτου. Εφ’ όσον χωροθετηθεί θα μπορεί να κατασκευασθεί με το ποσό του Interreg (2 εκατ.€) ως αυτόνομο έργο που θα λειτουργεί νόμιμα.
7. Η μαρίνα θα παραμείνει χωροθετημένη στο Γρίμποβο με κόστος κατασκευής προσαρμοσμένο στις συνθήκες της αγοράς.
8. Για την ακύρωση της αλλαγής της Μαρίνας σε καταφύγιο πήρε απόφαση το ΔΣ του ΔΛΤΝ.
9. Σε ότι αφορά τα ατοπήματα ας τα διαβάσει πιο προσεκτικά ο κ. Φράγκος, εγώ δεν πρόκειται να αναφερθώ στα έργα τα οποία βλέπουν και κρίνουν οι δημότες.

LOVE LOGO

Ειδήσεις και σχόλια από και για τη Ναύπακτο
Designed & Developed By 49studio.gr